Unuačky blogují o podnikání: Už máte logo firmy?

 

 

Minule jsem zde sepsala pár postřehů, jak dobře vymyslet název firmy. Dnes je tedy na řadě perpetuum mobile každé firmy - LOGO. Toto téma je na několik kapitol, ale určitě stojí za zamyšlení. Mít zboží označené svým logem, názvem značky, zákon rozhodně nenařizuje. Ale co by byly Unuo gatě bez Unuo reflexní nažehlovačky? ODKAZ. 

Jelikož jsem si už taky něco málo log odkreslila, dovolím si pár doporučení. 

 

 

Myslete na to! Název firmy obvykle zpracovaný do  loga bude zdobit vaše zboží, razítko, výšivku na šaty, nažehlovačku (kvalitní nažehlovačky i na zakázku vyrábí např. www.engross.cz) a všude musí pěkně pasovat a pokud možno nepřekážet. 

GRAFIKA, kde všude je logo (razítko, fotka, na e-shopu, nápis na autě …)

Častým omylem je, že tvůrce zdobí logo ještě nějakým maskotem, obrázkem. Tak třeba název Adeline s kytičkou se rozhodně nebude „vyjímat“ na pánských kalhotách. Volte tedy opravdu jednoduchá loga, aby byla co nejvíce univerzální.

Vyhněte se tenkým písmům, jelikož ty pak nejdou vyřezat jak z naší reflexní fólie, ale ani z žádné jiné. S tenkým písmem se například i polep auta nakonec může stát noční můrou každého grafika. Stejně tak se tenká písmena špatně vyšívají a na výrobcích pak nejsou viditelné.

Tvorba log je velmi specifická "disciplína" grafiky. Vytvořit dobré logo není jen tak. Nestačí jen "Mě se to líbí", ale logo musí splňovat hned několik věcí najednou, nicméně tou zásadní věcí je jeho funkčnost. Je to výkladní skříň vaší firmy, značka a zároveň pojítko, podle kterého si vás budou ostatní pamatovat a dávat do souvislosti. Čili je na místě doporučit: Své logo svěřte nejlépe profesionálům. Pro začátek využijte třeba facebookových skupin grafiků, kde se dá logo pořídit i do 1000 Kč, protože zde bývá spousty studentů. Je určitě dobré poslat svou představu, i kdyby jen nakreslenou tužkou. A pár ukázek toho, co se vám líbí. Ideální je "nelítat" ze stylu do stylu, ale v Google si zadat „vector logo“ a přejít do sekce obrázky. Grafikovi pak poslat, co se vám líbí. Určitě trvejte na tom, abyste logo dostali ve vektorovém formátu, i když nyní asi netušíte proč. Ale až jednoho dne budete chtít použít logo převést do výšivky či nažehlovačky, ušetříte si spoustu času a trápení, kdo vám logo zvektorizuje. Vektor je prakticky nejlepší formát pro každého grafika, protože se dá nekonečně zvětšovat a zmenšovat. Určitě chtějte i 3–4 velikosti v JPG nebo PNG (tento formát má průhledné pozadí) a můžete tedy logo umístit na jakýkoli obrázek a již nebudete muset nic ořezávat. A opravdový profesionál vám logo nejen navrhne a zpracuje, ale automaticky dodá v potřebných formátech použitelných pro všechny případy použití.

A když už vše máte, určitě se svým logem budete chtít pochlubit!

Štítek s logem Vám velmi kvalitně a zároveň levně zpracuje firma: http://www.etka.cz/. Nenechte se zmást nepříliš líbivým designem stránek, ale jsou fakt šikovní. Umí jak dražší loga tkaná, ale i tištěná!